Keuruun kuntavaalitulokset

Uusia kaupunginvaltuutettuja on 19, nykyisistä valtuutetuista jatkaa 16 ja putosi 6 valtuutettua. Paikkoja Keuruun valtuustossa on 35.

Keuruun ääniharavat olivat SDP:n Markku Puro 455 äänellä, Keskustan Lauri Oinonen 308 äänellä ja SDP:n Leena Laurila 171 ännellä.

Suomen Keskustan (KESK) valtuutetut ovat sijaispappi Lauri Oinonen 308 ääntä, toimitusjohtaja Petri Tuominen 148, agrologi (amk) Saara Kässi-Jokinen 136, metsäasiantuntija Riikka Paananen 110, yrittäjä Leo Houhala 96, kirvesmies Timo Kaijanmäki 86, FM Helena Kukkamo 74, lähihoitaja Katja Kanerva 65, aluepalomestari Mika Huuskola 59 sekä aamu- ja iltapäivätoiminnan ohjaaja Tuomo Riikonen 59.

Suomen Sosialidemokraattisen Puolueen (SDP) valtuutetut ovat lääkäri Markku Puro 455 ääntä, toimistosihteeri Leena Laurila 171, osastonhoitaja Merja Ahonen 152, sähköasentaja Henry Träff 151, toimistosihteeri Maija Kajosmäki 103, puhdistamonhoitaja Ari Kakkuri 88, ruokahuollon esimies Minna Pessinen 46, sitomokoneenhoitaja, osaston luottamusmies Jari Hautamäki 43, kirjatyöntekijä Risto Nieminen 43, sähköasentaja Marko Ruokola 37 sekä paperityöntekijä Pasi Kovanen 31.

Suomen Kristillisdemokraattien (KD) valtuutetut ovat pastori Onni Haapala 126 ääntä, vanhempi konstaapeli Esa Ryynänen 68, maahanmuuttokoordinaattori Marika Simsiö 60 sekä metsäasiantuntija Martti Keskinen 51.

Kansallisen Kokoomuksen (KOK) valtuutetut ovat yrittäjä Emilia Koikkalainen 150 ääntä, maanviljelijä Jussi Santaniemi 120, toiminnanjohtaja Tapio Paappanen 89 sekä eläkeläinen Heikki Kankimäki 78.

Perussuomalaisten (PS) valtuutetut ovat kunnossapitoasentaja Harri Oksanen 107 ääntä, ensihoitaja Joonas Röppänen 105, rakennusmestari Marko Riihimäki 56 sekä sairaanhoitaja Virpi Järvinen 47.

Vihreän liiton (VIHR) valtuutettu on yrittäjä Pekka Ylikauppila 93 äänellä, ja Vasemmistoliiton (VAS) valtuutettu on työntekijä, pääluottamusmies Ville Saarinen 76 äänellä.