Keuruun museon Minä ja muotokuva –hanke ehdolla pohjoismaisen museopedagogiapalkinnon saajaksi

Suomen museopedagoginen yhdistys Pedaali on ehdottanut Keuruun museota ja Minä ja muotokuva -hanketta pohjoismaisen Nordiskt Centrum för Kulturarvspedagogik:n vuotuisen museopedagogiapalkinnon saajaksi.

NCK on pohjoismaalaisten ja Baltian maiden museoiden ja arkistojen yhteinen tutkimus- ja kehittämiskeskus, jonka tavoitteena on kulttuuriperintöpedagogiikan kehittäminen.

Palkinnosta löytyy lisätietoja täältä: http://nckultur.org/verksamhet/pedagogiska-priset/

Keuruun museon Minä ja muotokuva – keuruulainen taidehistoria tutuksi -taidekasvatuspaketti palkittiin Suomessa Vuoden museopedagogisena tekona tänä vuonna.

Palkinnon myöntävä Suomen museopedagoginen yhdistys perusteli valintaansa seuraavasti:

”Pedaalin hallituksen perusteina Minä ja muotokuva -taidekasvatuspaketin palkitsemiselle olivat hankkeen aito osallistavuus sekä oppiaineiden ja kulttuurilaitosten rajoja ylittävä monipuolisuus. Poikkeuksellisena nähtiin myös museon ulkopuolelta lähtenyt idea, joka yhteisen tekemisen kautta on vakiintunut osaksi museon pysyvää toimintaa ja kaupungin kulttuurikasvatussuunnitelmaa. Hanke sitoo yhteen museo- ja kouluopetuksen informaalit ja formaalit oppimisympäristöt ja kytkee opetuksessa Keuruun historian osaksi laajempaa historiallista kontekstia.”

Lisää Minä ja muotokuva -hankkeesta: