Jos postiluukustasi on kolahtanut kysely Kuntaliitolta, muistathan vastata siihen - jokainen vastaus on tärkeä!

--------

Keuruu on yhtenä 43 kunnasta mukana Kuntaliiton järjestämässä laajassa Kuntalaistutkimuksessa 2020, jossa kysytään vastaanottajan käsityksiä omasta asuinkunnastaan ja sen tavasta hoitaa asioita. Samalla selvitetään, mitä vastaajat ajattelevat kunnallisista palveluista ja miten he osallistuvat kuntansa päätöksentekoon.

Nyt toteutettava kysely on yksi laajimmista kuntalaisten näkemyksiä kartoittavista selvityksistä. Kuntaliitto on toteuttanut vastaavia ja vastaavan laajuisia kuntalaiskyselyitä säännöllisesti aina 1990-luvulta lähtien. Viimeisimmät kuntalaiskyselyt toteutettiin osana ARTTU2-tutkimusohjelmaa vuosina 2015 ja 2017, joissa Keuruu myös oli mukana.

Kysely tarjoaa kunnille tutkittua tietoa päätöksenteon tueksi ja toiminnan kehittämiseksi. Ensimmäisiä tuloksia on odotettavissa alkusyksyllä 2020.

Keuruun kaupunginjohtaja Hannu Mars toivoo tutkimukseen hyvää vastausprosenttia, sillä kuntalaisten tutkimuksen kautta saadut näkemykset ovat hyödyllisiä sekä päättäjille että virkamiehille.

Katso tästä lisää tietoa tutkimuksesta Kuntaliiton sivuilta.