Avi on myöntänyt Keuruulle 61 000 euron harrastusavustuksen kerhotoimintaan. Summa kattaa 80 % kaikista kustannuksista. Kerhotoimintaa järjestetään koulupäivän yhteyteen ja heti koulupäivän jälkeen.

Keväällä oppilaille tehtiin kysely harrastetoiveista. Niiden perusteella tehtiin avustushakemus ja nyt suunnitellaan konkreettisia toimia toiveiden täyttämiseen. Ennen juhannusta tehdään suunnitelmat valmiiksi syksyä varten ja koulujen alkaessa alkaa kerhoihin ilmoittautuminen.

Luvassa monipuolisesti erilaisia kerhoja

Luvassa on monipuolisia harrastekerhoja, liikuntaan, kädentaitoihin, kulttuuriin sekä kokkaukseen. Liikuntaan on suunnitteilla tanssi, lentis ja kuntosalikerhoja. Mediakerhosta on toivottu taitoja mm. videoiden tekemiseen. Elämyskerhossa ajatus on tutustua vielä vähän tuntemattomimpiin lajeihin, joissa Keuruulla ei vielä ole organisoitua toimintaa. Kaikkiaan kerhoja pystytään järjestämään vuoden aikana n. 15-20. Tulemme olemaan yhteydessä eri toimijoihin erityisesti monipuolisten harrastekerhojen järjestelyissä.

Kouluilla jatkuu myös jo vakiintuneet ja toivotut harrastukset tämän kerhorahan turvin.

Tukea myös yhdistyksien kerhotoimintaan

Myös yhdistyksillä on mahdollisuus saada avustusta koulun jälkeisen kerhotoiminnan järjestämiseen. Tavoitteena olisi, että myös yhdistykset voisivat järjestää matalankynnyksen harrastetoimintaa, johon on helppoa ja edullista osallistua. Pyydämme olemaan yhteydessä asiasta mitä pikimmiten vapaa-aikatoimeen. Alla yhteystiedot.

Tiedustelut kerhoasioissa