Siirry sisältöön
Muuta tekstin kokoa
Muuta tekstin kokoa

Keuruun kaupungin rakennusvalvonta ottaa käyttöön rakennusvalvonnan sähköisen asiointipalvelun vuoden 2016 alusta lukien. Keuruu, Multia, Petäjävesi ja Uurainen ovat solmineet neljän kunnan yhteisen rakennusvalvonnan sähköistä asiointipalvelua koskevan Lupapiste-palvelusopimuksen.

Yhteistyöllä mahdollistetaan Keuruulla vuoden 2016 alussa alkava rakennuslupien sähköinen vastaanotto.

Palvelua on tarkoitus laajentaa tulevaisuudessa kattamaan myös sähköinen arkistointi, jolloin lupakäsittelystä tulee täysin paperiton.

Käytännössä sähköinen asiointi toimii niin, että asiakas kirjautuu esimerkiksi omilla pankkitunnuksillaan Lupapiste-palveluun ja täyttää siellä hakemukset. Tarvittavat liiteasiakirjat voi liittää mukaan hakemuksiin.

Uusi sähköinen asiointi mahdollistaa sujuvan yli kuntarajojen ulottuvan lupakäsittelyn, jolloin esimerkiksi loma-aikoina toisen kunnan rakennustarkastaja voi valmistella kollegansa asiakkaan lupa-asian.

Perinteinen asiointi toimistolla säilyy toki myös. Keuruulla rakennusvalvonnan käyntiajat ilman ajanvarausta ovat maanantaisin klo 12-15 ja torstaisin klo 9-12. Muina aikoina asiointi hoituu ajanvarauksella. Soittoaika rakennusvalvontaan on ma-pe klo 9.30-11.30. Lisätietoa Keuruun kaupungin rakennusvalvonnan sivuilta

Paperinen ja sähköinen lupamenettely kulkevat rinnakkain, mutta tavoitteena on siirtyä vähitellen kokonaan sähköiseen palveluun.

Lupapisteen käyttöönotosta tullaan tiedottamaan erikseen vuoden vaihteen jälkeen.

Sopimusporukka 20151112

Neljän kunnan yhteistä Lupapiste-palvelusopimusta olivat solmimassa Multian kunnaninsinööri Tiina Löytömäki, Uuraisten rakennustarkastaja Janne Koskenkorva, Solita 9Y:n Jani Muhonen, Keuruun johtava rakennustarkastaja Teemu Pekkanen, Petäjäveden tekninen johtaja Antti Koskinen ja Uuraisten kunnaninsinööri Marko Konola. Kuvan otti Janne Tervo.

Jaa artikkeli Facebookissa