Keuruu - etusivu

Yli 16-vuotiaat keuruulaiset, joilla on julkinen puhelinnumero ja osoite, saavat oman asuinalueensa häiriötilannetta koskevan tekstiviestin automaattisesti. Jos puhelinnumerosi on salainen tai rekisteröity esimerkiksi työpaikan osoitteeseen, on sinun häiriötiedotteiden vastaanottamiseksi rekisteröidyttävä häiriötiedotepalveluun.

Palveluun voi rekisteröidä kotiosoitteen lisäksi myös esimerkiksi vapaa-ajan asunnon osoitteen. Huoltoyhtiöt, isännöitsijät ja muut yritykset voivat tilata häiriötiedotteet hallinnoimiensa kiinteistöjen osoitteita koskien.

Tekstiviesteillä tiedotetaan esimerkiksi vedenjakeluun tai poikkeuksellisiin liikennejärjestelyihin liittyvistä häiriöistä. Tekstiviestipalvelun avulla myös häiriötilanteen pitkittymisestä, siirtymisestä ja päättymisestä voidaan tiedottaa ajantasaisesti.

Tekstiviestin suurimpia hyötyjä ovat nopea tavoitettavuus sekä turvallisuus. Tekstiviestit ovat Internet-yhteydestä riippumattomia.

Rekisteröidy oheisella lomakkeella

Rekisteröintiohjeet

Rekisteröi numerosi palveluun erikseen, jos

• puhelinliittymäsi on salainen tai prepaid.
  • puhelinliittymäsi on rekisteröity muuhun kuin koti-osoitteeseen (esim. työpuhelin tai vapaa-ajan asunto/mökki).
  • olet kieltänyt operaattoriasi luovuttamasta numeroa/osoitettasi.

PIN-koodin tilaaminen

1. Kirjoita kenttiin nimesi ja puhelinnumerosi (muodossa 0401234567) ja/tai sähköpostiosoitteesi.
  2. Klikkaa Lähetä PIN-koodi -painiketta. Saat pian nelinumeroisen PIN-koodin tekstiviestillä ja/tai sähköpostitse. Jos annoit lankapuhelinnumeron, saat pian puhelun, jossa sinulle luetellaan nelinumeroinen PIN-koodi.
  3. Kirjoita saamasi PIN-koodi sille varattuun kenttään.
  4. Klikkaa OK-painiketta.

Katu-osoitteen lisääminen

1. Kirjoita erillisiin kenttiin postinumero, kadunnimi ja talon numero.
  2. Tarkista kirjoittamasi osoitetiedot ja klikkaa Jatka-painiketta vahvistaakseni osoitetietosi rekisteröiminen.
  3. Valmista tuli! Saat jatkossa valitsemallasi tavalla viestin, jos ilmoittamaasi osoitteeseen tulee vika- tai häiriötilanne.

Tietoturvallista tiedottamista vain harkituissa poikkeustilanteissa

Järjestelmään tallennettuja numeroita ei käytetä muuhun kuin häiriötiedottamiseen. Yhteystiedot pysyvät tallessa salasanasuojatulla palvelimella, johon on pääsy vain tekstiviestijärjestelmää käyttävillä henkilöillä.

Palvelun tuottaa tanskalaislähtöinen ohjelmistoyritys Blue Idea ApS. Palvelun kautta lähetetään vuosittain yli 57 miljoonaa tekstiviestiä erilaisissa häiriötilanteissa.

Lisätiedot ja häiriökartta

Lisätietoa ja ajantasainen häiriötilannekartta löytyy kaupungin verkkosivuilta (Info & Asiointi > Tiedotteet, kuulutukset ja tarjouspyynnöt > Häiriöviestintä):

Keuruu - Häiriöviestintä

Kysy aiheesta lisää: