Siirry sisältöön
Keuruu - etusivu
Muuta tekstin kokoa
Muuta tekstin kokoa

Hyvät käytänteet oppilaiden kouluun kiinnittämiseksi sekä koulupoissaolojen ja -pudokkuuden ehkäisemiseksi -seminaari 

Good practices for engaging students in school and preventing school absenteeism and dropout

 
Tiistaina 26.9.2023 kello 12–16.30 Ruusupuiston Helena-sali, Jyväskylän yliopiston opettajankoulutuslaitos (Alvar Aallon katu 9) tai verkossa Zoomissa
Tuesday, September 26, 2023, from 12:00 to 16:30 Online via Zoom & Helena, Ruusupuisto building, Department of Teacher Education, University of Jyväskylä

Seminaari on tarkoitettu opettajille, rehtoreille ja muulle koulun henkilökunnalle, opettajankouluttajille, opettajaopiskelijoille, huoltajille, päättäjille ja kaikille aiheesta kiinnostuneille!

Mitkä asiat vaikuttavat oppilaiden kouluun kiinnittymiseen? Mitä voimme tehdä oppilaiden kiinnittymisen edistämiseksi? Seminaarissa pohditaan näitä asioita eri näkökulmista. Lisäksi esittelemme eurooppalaisista kouluista kerättyjä, oppilaita kouluun kiinnittäviä käytänteitä. Julkistamme myös hankkeessa kehitetyn, opettajille suunnatun digitaalisen työkalun, jonka avulla opettaja voi arvioida omia kiinnittymistä tukevia käytänteitään.

Seminaari on englanninkielinen, mutta esitysmateriaalit ovat saatavilla suomeksi.

Paikan päällä osallistujille tarjoamme lounaan ja kahvit.

Ilmoittautuminen maanantaihin 18.9. mennessä https://link.webropolsurveys.com/S/CDBFF3E33D3546CF 

Tervetuloa!

Lisätietoja seminaarista
Mari Hankala & Tuomo Virtanen
Opettajankoulutuslaitos, Jyväskylän yliopisto
Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.  Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.
Hankkeen nettisivut all-in-ed.com

 

 

Program Ohjelma

Opening words Avaussanat

Sirpa Eskelä-Haapanen, Director of Department of Teacher Education, University of Jyväskylä

Together! Bridging understanding gaps in inclusive classroom through ICT and collaboration
Yhdessä sillanrakentajina! Yhteisöllinen digitaalinen sisällöntuotanto kouluun kiinnittymisen tukena inklusiivisessa perusopetuksessa

Marja-Leena Bilund Class teacher, doctoral researcher, Neuropsychiatric coach, Let’s talk about children method -trainer, art educator; empowering photography, Montessori pedagogue, Friends method -trainer. Rantakylä Comprehensive School, City of Mikkeli

All-in Ed: a bet on school engagement for everyone
All-in Ed -hanke – panostetaan kaikkien koulunkäyntiin

Marta Casas Castañé, Anthropologist and music teacher, Manlleu (Barcelona), Spain
Cristina Domingues, MA, B.Ed. Foreign Language Teacher, Covilhã, Portugal

Valteri Centre for Learning and Consulting – national and international collaboration targeting School Attendance Problems
Oppimis- ja ohjauskeskus Valteri – kansallista ja kansainvälistä yhteistyötä ongelmallisiin koulupoissaoloihin puuttumiseksi

Iines Palmu, Development Coordinator, Valteri

Operation SKY – Tackling SAP (School Attendance Problems) in Finland
Sitouttava kouluyhteisötyö – läsnäolon tukea ja poissaoloihin puuttumista

Johanna Sergejeff, Consulting teacher, Valteri

The meaning of heritage language learning to integration in Finnish schools
Oman äidinkielen opetuksen merkitys kotoutumiseen suomalaisessa kouluympäristössä

Pia Bärlund, PhD, Service manager for language learning development and policy making,
Educational services, City of Jyväskylä

Teachers’ wellbeing supports students’ school engagement
Opettajien hyvinvointi tukee oppilaiden kouluun kiinnittymistä

Marja-Kristiina Lerkkanen, Professor of Education, PhD, vice head of the Department of Teacher Education at the University of Jyväskylä

Concluding remarks Loppusanat

Tuomo Virtanen, Poissa porukasta -kirjan (julkaistaan 20.9.) kirjoittaja
University lecturer and docent (school engagement) at the Department of Teacher Education, University of Jyväskylä

Jaa artikkeli Facebookissa